Vilan efter träning

Kroppen får tid att återhämta sig med förståndig kosthållning

Tränar man för hårt utan tillräckligt med vila bryter du bara ned kroppen vilket tills slut kan leda till skador. Hur lång återhämtning man behöver mellan träningspassen beror främst på hur vältränad du är och intensiteten på träningen. Elitidrottare klarar av att köra flera pass om dagen medan en nybörjare måste ha flera dagars vila mellan passen. Vad du gör mellan träningen i form av sömn, kost och stress påverkar dig.

Direkt efter ett träningspass är det viktigt att få i sig något för att stoppa nedbrytningen och minska sjukdomsrisken. En banan och ett ägg är en god kombo. Satsa på något som innehåller både kolhydrater och protein.

LÄNKAR:

Artiklar – 7 beprövade sätt att maximera din träning (fitnessguru.com)


Tallriksmodellen (livsmedelsverket.se)

15 svar på ”Vilan efter träning”

  1. More Than Just Another Pretty Landscape by Dick Meyer brand name cialis online Moreover, a nanometer-sized flow regulating particles such as silica wedged in between two micrometer-sized host particles forming an equilateral triangle lattice structure and reduced the van der Waals attractive force between the host particles dramatically Meyer and Zimmermann, 2004

  2. Impairment of Fertility There were no effects on fertility, reproductive performance or reproductive organ morphology in male or female rats given oral doses of tadalafil up to 400 mg kg day, a dose producing AUCs for unbound tadalafil of 6 fold for males or 17 fold for females the exposures at the MRHD of 40 mg discount cialis

  3. Tadalafil may have more pronounced contraindications than sildenafil, especially when combined with medicines that control blood pressure priligy for pe 7 Patients may experience ED due to a variety of causes including psychogenic, neurogenic, vasculogenic, iatrogenic, or endocrine

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.